درباره تور بدروم

بدروم یکی از شهر های توریستی و پرجاذبه کشور ترکیه است . بدروم شهری کاملا ساحلی می باشد.که در استان موغله ترکیه واقع شده است و با دریای اژه همسایه می باشد.این شهر یکی ازمناطق عالی و دلپذیر برای سفرهای تابستانی و تفریحی برای گردشگران تور ترکیه به شمار می رود.

 

تاریخچه تور بدروم 

بدروم از شهرهای ساحلی و جنوبی ترکیه می باشد و و دار ای 686 کیلومتر مساحت دارد. این شهر با شهر ازمیر که سومین شهر بزرک ترکیه محسوب می شود در حدود 250 کیلومتر فاصله دارد.معنی بدورم به زبان ترکی به معنای پایین است و از این رو چون در منطقه پایین کشور ترکیه واقع گردیده این نام را به خود گرفته است .نام دیگر بدروم هالیکارناسوس است که این نام یونانی می بشد.آخرین آماری که از جمعیت بدروم در سال 2013 اغلام شده است جمعیتی در حدود 35 هزار و 795 نفر است.

فرودگاه ها و دسترسی به تور بدروم 

از فرودگاه های شهر بدروم فرودگاه بین المللی میلاس بدروم (Milas-Bodrum) است که در نزدیکی شهرهای بدروم و میلاس واقع شده است. این فرودگاه تا شهر بدروم در حدود ۳۶ کیلومتر فاصله دارد وفاصله آن تا شهر میلاس  ۱۶ کیلومتر می باشد. گردشگران تور بدروم می توانند با ترانسفری که توسط مجریان تور ارائه می گردد به راحتی به این شهر سفر کنند. و اگر گردشگری بخواهد به صورت شخصی به بدروم سفر کند لازم است در مورد گزینه های حمل و نقل فرودگاه بدروم اطلاعاتی داشته را در دسترس داشته باشد. از جمله سرویس های شاتل برای مسافران پروازهای داخلی ترکیه تاکسی است که یکی از راحت ترین گزینه های حمل و نقل فرودگاه بدروم می باشد.

اتوبوس های فرودگاه بدروم به نام هاواش (Havaş) است که مسافران پروازهای داخلی ترکیه نظیر آنادولوجت، پگاسوس، ترکیش ایرلاینز را از فرودگاه سوار می کنند و به سمت ایستگاه اتوبوس بدروم (Bodrum Otogar) می برند. مسافران با استفاده از اتوبوس های هاواش می توانند در مدت زمان کمتر از یکساعت به مقصد نهایی خود برسند. سرویس شاتل هاواتاش با پروازهای داخلی ترکیه به صورت هماهنگ حرکت می کنند و به محض پیاده شدن مسافران از فرودگاه منتظر آن ها هستند.همچنین اتوبوس هایی به نام موتاش از دیگر گزینه های حمل و نقل فرودگاه بدروم می باشد.

هتل های تور بدروم 

هتل های بدروم از 4 ستاره تا 5 ستاره لوکس را شامل می شود. خدمات هتل به صورت صبحانه ( BB) و اغلب به صورت ALL و UALL می باشد.از بهترین هتل های 5 ستاره بدروم می توان به هتل رویال اسارلیک ،ریکسوس بدروم، هتل وو بدروم، بایا بدروم،لوکس سیرنه و... اشاره نمود. همچنین شایان ذکر است که هتل های مرکز شهر با توجه به نزدیکی آن به ساحل ، کافه، رستوران، مغازه و... بیشتر مورد انتخاب گردشگران تور بدروم است.

جاذبه های گردشگری تور بدروم 

شهر ساحلی بدروم دارای جاذبه های گردشگری بسیار متنوع است و مقصد بسیار عالی در فصل تابستان برای گردشگران تور بدروم می باشد.از جمله جاذبه های این شهر ساحلی می توان به موزه باستان شناسی زیر آب، قلعه سنت پیتر که در جنوب غربی بدروم واقع شده است، آمفی تئاتر بدروم و ... اشاره کرد.

زمان سفر به تور بدروم 

بدروم شهر بندری و ساحلی است که در جنوب غربی کشور ترکیه قرار گرفته است. این شهر اغلب در طول سال دارای آب و هوای دلپذیر و مطبوعی است و در فصل تابستان تنها در چند هفته بشدت گرم و با رطوبت بالا می باشد. شهر بدروم رتبه 54 از 100 را در میان دیگر مناطق گردشگری جهان را از نظر آب و هوا به خود اختصاص داده است. بهترین زمان سفر به بدروم در ماه‌ های ژوئن، جولای و آگِست می باشد که بهترین زمان برای سفر به این شهر می باشد.در ابتدای ماه آگست یا در اواسط مرداد دمای هوای این شهر 37 درجه می شود و در شب به 24 درجه می رسد از این رو گردشگران تور بدروم می توانند در این مقطع زمانی اگر بخواهند در زمان های گرم سال به این شهر سفر کنند مناسب است.همچنین فصل بهار گزینه بسیار خوبی برای سفر به این شهر است . در این زمان گردشگران کمتری در این شهر حضور دارند.

آداب و رسوم تور بدروم 

فرهنگ و آداب و رسوم بدروم در واقع تمدن و فرهنگ ترکیه را نشان می دهد و بسیار جذاب می باشد. مردم این شهر بسیار به جشن گرفتن علاقه دارند و هر رویدادی را با اداب و رسوم مخصوص برگزار می کنند.یکی از مهم ترین فرهنگی که در بدروم وجود دارد و از اهمیت ویژه ای برخوردار است عیادت از بیمار است.هر زمانی که در این شهر دوستی بیمار شود مردم بدروم به عیادت دوست و آشنایی خود می روند و به آن ها  "Gecmis Olsun" می گویند که این عبارت به معنی "زود خوب شو " می باشد.

مردم بدروم و همچنین مردم ترکیه به شدت به Nazar Boncugu اعتقاد دارند، آن ها برای دفع شر و چشم بد در خانه ها و ... از مهره های خاصی استفاده می کنند. مردم ترکیه همچنین بسیار به کودکان علاقه دارند. همجنین آن ها کودکان را نماد قدرت در این کشور می دانند.از دیگر فرهنگی که در شهر بدروم ترکیه بسیاراهمیت دارد، فرزندآوری بعد از ازدواج می باشد.مردم بدروم به صبحانه، غذا و نان بسیار اهمیت می دهند و یکی از اساسی ترین مسئله در جامعه و فرهنگ ترکیه می باشد. آن ها هر وعده غذایی را موهبتی از طرف خداوند می دانند و تلاش می کنند تا این هدیه را بدون اسراف مصرف کنند.

مراکز خرید تور بدروم 

بدروم همانند دیگر شهر های ترکیه دارای مراکز خرید متنوع می باشد و برای گردشگران که قصد خرید در این شهر را دارند به اندازه کافی مراکز خرید یافت می شود. مرکز خرید پالمارینا یکی از مراکز خرید بدروم به شمار می رود و دارای 53 فروشگاه می باشد و در آن انواع کالاها و اجناس مورد نیاز برای گردشگران وجود دارد که دارای برندهای متنوع و خوب می باشد.از دیگر مراکز خرید این شهر توریستی می توان به مرکز خرید میدتون اشاره نمود که دارای 110 فروشگاه متنوع می باشد و همچنین دارای انواع رستوران و کافه و ... است.از دیگر مراکز خرید بدروم مرکز خرید اوسیس است که اولین مرکز خرید بدروم به شمار می رود و با تلفیق معماری شرقی و غربی و درختان نخل و خرما، تالاب های نیلوفر آبی و کاکتوس های منحصر بفرد ۴۵ ساله خود توانسته زییایی مرکز خرید را دو چندان کند.